ساکت آخرین ایران پروژه همکاری ایرانی

ساکت: آخرین ایران پروژه همکاری ایرانی بازیگر سینمای قرارداد بازیگری سینمایی بازیگران

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات ساخت دو ورزشگاه مدرن عراقی‌ها در جنگ

در شرایطی که مسئولان ورزش کشورمان سال‌هاست با چالش جدی و تقریبا غیرممکن ساختن یک ورزشگاه مدرن فوتبال دست‌وپنجه نرم می‌کردند (می‌کنند)، عراق، کشور همسایه و بحران

ساخت دو ورزشگاه مدرن عراقی‌ها در جنگ

ساخت دو ورزشگاه مدرن عراقی ها در جنگ

عبارات مهم : ایران

در شرایطی که مسئولان ورزش کشورمان سال هاست با چالش جدی و تقریبا غیرممکن ساختن یک ورزشگاه مدرن فوتبال دست وپنجه نرم می کردند (می کنند)، عراق، کشور همسایه و بحران زده ایران، دو ورزشگاه تقریبا مدرن را ساخته و رونمایی کرده است.

به گزارش شرق ؛ این کشور جنگ زده که هنوز هم با بحران های ریزودرشتی دست وپنجه نرم می کند، از سال ٢٠٠٩ تا ٢٠١٦، دو ورزشگاه فوق العاده ساخته و حتی بازی های افتتاحیه را هم در آن انجام داده هست؛ آن هم درحالی که هنوز از سوی فیفا به علت نبود امنیت کافی در این کشور، محروم است و نمی تواند دیدارهای رسمی را برگزار کند؛ هرچند که این نهاد بین المللی، به تازگی فرصتی سه ماهه به این کشور داده است تا در سه ورزشگاه بصره، کربلا و اربیل، بازی های دوستانه برگزار کند و در صورت جلب توجه مسئولان فیفا، مجوز میزبانی را دوباره بگیرد.

ساخت دو ورزشگاه مدرن عراقی‌ها در جنگ

بصره، لوکس و مدرن

درست در روزهایی که صحبت از ورزشگاه مدرن «کربلا» و بازی دوستانه کشور عزیزمان ایران و عراق در این ورزشگاه می شود، عراقی ها دلخوش به ورزشگاه دیگری هم هستند؛ ورزشگاه بصره. این ورزشگاه که کار ساخت آن از سال ٢٠٠٩ شروع شده، در سال ٢٠١٣ به اتمام رسیده هست. البته توصیه جالب توجه، این است که در قرارداد اولیه ای که با طراح این ورزشگاه بسته شده، قرار بر ساخت دو ورزشگاه بوده هست؛ یکی با گنجایش ٨٠ هزار نفر و دیگری با گنجایش ٢٠ هزار نفری. دست آخر، دو ورزشگاه ساخته می شود با این تفاوت که گنجایش ورزشگاه اصلی، ٦٥ هزار نفر می شود.

در کنار این مجموعه، ساخت چهار هتل و بیمارستان هم در دستور کار قرار داده شد که همگی در نهایت دست به دست هم داد تا چهار سال وقت ببرد. شاخصه بارز ورزشگاه بصره، نمای بیرونی این ورزشگاه است که کاملا مدرن و شبیه به آلیانس آرنا در مونیخ هست. این ورزشگاه چند وقت پیش، در میان حضور پرشور تماشاگران عراقی، با بازی دیدار تیم های ملی عراق و اردن که دوستانه بود و با تک گل عراقی ها به آخر رسید، به صورت رسمی افتتاح شده است هست. البته ساخت این مجموعه لوکس، در مجموع نزدیک به ٥٥٠ میلیون دلار جهت عراقی ها آب خورده است.

در شرایطی که مسئولان ورزش کشورمان سال‌هاست با چالش جدی و تقریبا غیرممکن ساختن یک ورزشگاه مدرن فوتبال دست‌وپنجه نرم می‌کردند (می‌کنند)، عراق، کشور همسایه و بحران

کربلا، میزبان ایران

دومین ورزشگاه مدرنی که عراقی ها در بحبوحه جنگ ساخته اند، ورزشگاه کربلا هست؛ ورزشگاهی که از روز اول قرار شد مدرن ترین ورزشگاه آسیا شود، ولی در نهایت و بعد از اتمام کار، به علت کمبود بودجه قسمت های انتزاعی آن به حال خود رها شد. ساخت این ورزشگاه که سال ٢٠١٢ شروع شده، در مجموع نزدیک به ١٠٥ میلیون دلار جهت عراقی ها هزینه برداشته و سال ٢٠١٦ هم به اتمام رسیده هست. البته ایرادهایی هم فیفا به این ورزشگاه گرفت که بعدها برطرف شد.

این ورزشگاه که ظاهری بسیار تماشایی دارد، در ٥٠کیلومتری محل تمام اتفاقات انتحاری اخیر در کربلا ساخته شده است و سال گذشته با بازی تیم های اف ث کربلا و تیم ملی عراق، افتتاح شده است هست. این ورزشگاه قشنگ که گفته می شود به زودی میزبان بازی تیم های عراق و کشور عزیزمان ایران هست، ٣٠ هزار نفر گنجایش دارد و سقف آن تقریبا پوشیده هست؛ تقریبا به این خاطر که هنوز بخش های نهایی آن باقی مانده هست، ولی همین حالا سقفش تا ارتفاع ٣٥ متر متغیر است و می تواند بخش اعظمی از ورزشگاه را پوشش دهد. گفته می شود مسئولان عراقی جهت تنظیم درجه حرارت که در بخش هایی از سال بسیار اوج می رود هم فکری اندیشیده اند تا کسانی که به این مجموعه وارد می شوند، احساس بسیار خوبی داشته باشند.

ساخت دو ورزشگاه مدرن عراقی‌ها در جنگ

واژه های کلیدی: ایران | کربلا | ورزشگاه | ورزشگاه | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار