ساکت آخرین ایران پروژه همکاری ایرانی

ساکت: آخرین ایران پروژه همکاری ایرانی بازیگر سینمای قرارداد بازیگری سینمایی بازیگران

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

تنبیه بدنی کودکان یکی از پرسشها تربیتی چالش‌برانگیز محسوب شده است و همواره مخالفین و موافقین زیادی دارد. آمار یونیسف نشان می‌دهد که ۳۰۰میلیون کودک ۲ تا ۴ ساله د

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

عبارات مهم : ایران

تنبیه بدنی کودکان یکی از پرسشها تربیتی چالش برانگیز محسوب شده است و همواره مخالفین و موافقین زیادی دارد. آمار یونیسف نشان می دهد که ۳۰۰میلیون کودک ۲ تا ۴ ساله در دنیا به طور منظم تنبیه بدنی می شوند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، بسیاری از کارشناسان و گروهی از والدین، تنبیه بدنی را به علت اثرگذاری منفی آن بر سلامت روانی کودک رد می کنند؛ ولی گروه دیگر معتقدند که تنبیه بدنی می تواند به تربیت بهتر کودکان کمک کند.

بر اساس گزارش یونیسف که نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۱۳۹۶) منتشر شد، حدود ۳۰۰میلیون کودک ۲ تا ۴ ساله در جهان، از سوی والدین یا مراقبان خود به صورت منظم تنبیه بدنی می شوند. این تنبیه ها مشمول بر ضربه زدن به باسن، سیلی زدن به صورت، پشت دستی زدن یا زدن به قسمت های متفاوت بدن با وسایل و ابزار متفاوت است.

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

کلودیا کاپا (Claudia Cappa) نویسنده گزارش یونیسف تأکید می کند: «والدین از روش های ترکیبی مشمول بر شکل های خشونت آمیز و بدون خشونت – ترکیبی از تنبیه بدنی و آزار روانی مانند فریاد زدن – استفاده می کنند.»

بر اساس داده های یونیسف، سوازیلند، نیجریه، لیبریا، مالزی و جمهوری وانواتو در اقیانوس آرام، در صدر کشورهایی هستند که درصد زیادی از جمعیت بالای ۱۵ سال آن ها اعتقاد است که تنبیه بدنی جهت تربیت و آموزش کودکان مورد نیاز است.

تنبیه بدنی کودکان یکی از پرسشها تربیتی چالش‌برانگیز محسوب شده است و همواره مخالفین و موافقین زیادی دارد. آمار یونیسف نشان می‌دهد که ۳۰۰میلیون کودک ۲ تا ۴ ساله د

: فهرست کشورها و درصدی از شهروندان بالای ۱۵سال آن ها که معتقدند تنبیه بدنی جهت تربیت و آموزش کودکان مورد نیاز است – مرجع: unicef

تنبیه بدنی در کدام کشورها ممنوع است؟

در بعضی کشورها، تنبیه بدنی کودکان با مجازات زندان جهت والدین همراه هست. سوئد، نخستین کشور دنیا بود که در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۸) با تصویب قانون، تنبیه بدنی کودکان را در این کشور ممنوع کرد. در ایالات متحده آمریکا، تنبیه بدنی همچنان در تمامی ایالت ها قانونی است.

بر اساس گزارش یونیسف، در ۶۰ کشور، منطقه یا ایالت، قوانینی وضع شده است است که تنبیه بدنی کودکان را در منزل ممنوع می داند؛ ازجمله می توان به کشورهای اتریش، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، مجارستان، لیختن اشتاین، هلند، نیوزیلند، نروژ، پرو، ایسلند، لهستان و پرتغال، اسپانیا و رومانی اشاره کرد.

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

تنبیه بدنی در ایران

ایران در فهرست کشورهایی که اعتقاد به لزوم تنبیه بدنی جهت تربیت کودکان هستند (نمودار اول) دیده نمی شود. البته کشور کشور عزیزمان ایران در بین ۶۰ کشور دارای قانون ممنوعیت تنبیه بدنی کودکان (نقشه بالا) هم حضور ندارد؛ ولی طبق مواد ۲ و ۳ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۱۳۸۱، هر نوع اذیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب شود سلامت جسم یا روان آنان به مخاطره بیفتد، ممنوع است و مستوجب مجازات خواهد بود.

تنبیه بدنی کودکان یکی از پرسشها تربیتی چالش‌برانگیز محسوب شده است و همواره مخالفین و موافقین زیادی دارد. آمار یونیسف نشان می‌دهد که ۳۰۰میلیون کودک ۲ تا ۴ ساله د

در ایران، کودک آزاری از جرائم عمومی است و نیاز به شکایت شاکی شخصی ندارد. هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و معنوی کودکان و نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان، ممنوع و مرتکب آن به حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم می شود.

بر اساس داده های یونیسف، در اکثر کشورها با داده های در دسترس، کودکان خانواده های ثروتمندتر مانند کودکان خانواده های فقیرتر، واکنش‌ها خشونت آمیز والدین را تجربه می کنند.

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

دیدگاه علم در مورد تنبیه بدنی

بسیاری از کارشناسان معتقدند که تنبیه بدنی با زیاد کردن خطر پیامدهای منفی جهت کودکان مانند بروز رفتارهای تهاجمی، پرسشها سلامت روانی در بزرگ سالی و حتی بروز رفتارهای خشونت آمیز در زندگی زناشویی مرتبط است.

اندرو گروگان کایلر (Andrew Grogan-Kaylor)، استادیار دانشگاه میشیگان (آمریکا) که مطالعه های مختلفی را در مورد تأثیرات تنبیه بدنی بر روی کودکان انجام داده هست، می گوید: «نتیجه مشخص بین اکثر کارشناسان آن است که تنبیه بدنی مضر است و پیوند عاطفی بین مراقب و کودک را از بین می برد.»

کایلر در همکاری یکسان با الیزابت گرشوف (Elizabeth Gershoff)، استادیار دانشگاه تگزاس در آستین، مطالعه های قبلی انجام شده است طی ۵۰ سال گذشته را روی ۱۶۰هزار کودک مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

نتایج این تحلیل گسترده که سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) در مجله Family Psychology منتشر شد، هیچ گونه شواهد قطعی از ارتباط تنبیه بدنی با اصلاح واکنش‌ها کودکان را نشان نداد و برعکس، زیاد کردن خطر بروز ۱۳ واکنش‌ها نابهنجار را در کودکان آشکار کرد.

روش انضباطی جایگزین تنبیه بدنی

گرشوف و همکارانش، در تحقیقات خود، روش انضباطی جایگزینی را کشف کردند که می تواند به شکل فراوانی، پرسشها رفتاری کودکان را کم کردن دهد.

نتایج این مطالعه که سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) در مجله «Clinical Child and Family Psychology Review» منتشر شد، نشان داد که محروم کردن کودک از بعضی امتیازات ویژه، از اثربخشی رفتاری بالاتری برخوردار است و میزان بروز رفتارهای نابهنجار را به طور چشمگیری کم کردن می دهد.

والدین باید این توصیه را همواره مدنظر قرار دهند که محیطی عاطفی، حمایتی، گرم و سرشار از علاقه جهت فرزندان خود ایجاد کنند؛ ولی در شرایطی که واکنش‌ها جدی تری جهت تربیت کودکان موردنیاز هست، به جای استفاده از تنبیه بدنی، از روش های انضباطی جایگزین استفاده کنند.

این روش ها می تواند مشمول بر گرفتن اسباب بازی (به مدت مشخص) یا محروم کردن از بعضی امتیازات خاص مثل دوچرخه سواری یا رفتن به پارک باشد که از اثربخشی تربیتی بهتری برخوردار است و از بروز رفتارهای تهاجمی کودک نیز پیشگیری می کند.

واژه های کلیدی: ایران | تنبیه | ممنوع | والدین | کشورها | والدین | کودکان | یونیسف | ممنوعیت | تربیت کودک

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟

نظر علم در مورد تنبیه بدنی کودکان چیست؟


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار